Home /
Všeobecné obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
Oblast působnosti
- Tyto obchodní podmínky se vztahují na všechny obchodní vztahy mezi UBK s.r.o. (dále jen „UBK“) a zákazníkem, pokud je zákazník podnikatel ve smyslu § 14 BGB nebo právnická osoba v právním smyslu.
- UBK s.r.o. (UBK) nabízí společnostem podporu při navrhování, vývoji, implementaci a provozu produktů a řešení v oblasti elektronického obchodování, softwaru a hostingu.
- UBK neuznává protichůdné nebo odlišné všeobecné podmínky, pokud není platnost těchto všeobecných podmínek výslovně schválena. To platí také v případě, že zákazník předloží nebo přijme nabídku, přičemž upřednostňuje vlastní obchodní podmínky.
- Aktuální verze těchto Všeobecných obchodních podmínek platí také pro všechny budoucí obchody se zákazníkem. Aktuální verze je k dispozici na vyžádání nebo na webu www.ubk.cz
Cenová nabídka / ceny
- Na žádost zákazníka vytvoří UBK odhad nákladů na služby, které mají být provedeny.
- Za správnost odhadu nákladů nepřebíráme žádnou odpovědnost. Jsou možné odchylky až 20%.
- Všechny služby neuvedené v odhadu nákladů jsou poskytovány po dohodě se zákazníkem nebo podle pokynů zákazníka a jsou účtovány zvlášť v souladu se skutečným úsilím.
- Pokud nelze služby provést bez výrazného překročení odhadu nákladů (> 20%), UBK bude zákazníka včas informovat. Zákazník proto může smlouvu vypovědět. UBK má nárok na odměnu za dohodnutou a vykonanou službu až do tohoto bodu. Existuje právo na náhradu nákladů, které nejsou zahrnuty v odměně.
- Všechny ceny jsou ceny v Eurech, není-li uvedeno jinak.
Nabídky, uzavření smlouvy
- Smlouva vzniká, když zákazník nabídku potvrdí nebo UBK potvrdí objednávku.
- Určitá forma, zejména písemná, není nutná.
- Pokud není uvedeno jinak, nabídky od UBK se mohou změnit. UBK je vázána na fixní cenovou nabídku na dva týdny, rozhodujícím faktorem je doba podání nabídky.
- Zákazníkovi nejsou udělena žádná vlastnická ani užívací práva k výkresům, návrhům, rozvržením, softwaru a jiným materiálům a dokumentům, které jsou předávány v průběhu nabídek a smluvních jednání. Zveřejnění informací třetím stranám vyžaduje výslovný souhlas společnosti UBK.
- Dohodnuté ceny platí pouze pro příslušnou dokončenou objednávku
Spolupráce
- Smluvní strany si navzájem určují kontaktní osoby, které jsou odpovědné za koordinaci všech otázek souvisejících s plněním smlouvy. V případě selhání z důvodu dovolené, nemoci atd. Musí být jmenováni zástupci. Strany musí okamžitě oznámit změny v pojmenovaných osobách. Dokud nebude takové oznámení doručeno, považují se dříve jmenované kontaktní osoby za oprávněné učinit a přijmout prohlášení v rámci svých předchozích pravomocí.
- Kontaktní osoby komunikují v pravidelných intervalech a v případě, že existuje konkrétní potřeba, informují se o postupu projektu nebo překážkách při plnění smlouvy.
- UBK poskytne zákazníkovi potvrzení formou konverzačního protokolu prostřednictvím výměny informací a dohod mezi kontaktními osobami. Potvrzení je závazné pro dohody mezi stranami, ledaže by jedna ze stran vznesla námitky bezprostředně po obdržení nebo poznání.
Služby
- Podrobnosti o službě, kterou má UBK poskytnout zákazníkovi, najdete v popisu služby příslušné nabídky.
- Bez samostatné dohody není UBK povinna zveřejňovat průběžné výsledky, návrhy, zdrojové soubory atd., Které vedou ke smluvnímu plnění.
- UBK má nárok na dílčí služby, pokud jsou pro zákazníka přiměřené.
- Bez zvláštní dohody není dlužena patentová, modelová, autorská a ochranná známka nebo registrační schopnost nápadů, návrhů, podnětů, konceptů, a dalších služeb poskytovaných na základě smlouvy.
Součinnost při poskytování služeb
- Zákazník podporuje UBK při plnění smluvně dlužných služeb. To zahrnuje zejména včasné poskytování informací, materiálů, dat („obsahů“), jakož i hardware a software, pokud to vyžaduje spolupráce zákazníka.
- Obsah, který má poskytnout zákazník, musí být k dispozici v běžném, okamžitě použitelném digitálním standardním formátu. Je možné požádat o seznam formátů zpracovaných UBK v tomto smyslu. Pokud je požadována konverze obsahu poskytovaného zákazníkem do jiného formátu, nese zákazník náklady vzniklé podle obvyklých hodinových sazeb UBK.
- Pokud si zákazník uvědomí, že jeho vlastní informace, požadavky nebo obsah jsou nesprávné, neúplné, nejednoznačné nebo nerealizovatelné, musí o tom a zjevných důsledcích neprodleně informovat UBK.
Změny ve výkonu služby
- Pokud zákazník požaduje změnu smluvně definovaného rozsahu služeb, musí o tom písemně informovat UBK. UBK prozkoumá požadavek zákazníka na změnu a jeho dopad na existující smlouvu. Tento test je odměňován podle obvyklé hodinové sazby UBK.
- UBK informuje zákazníka o výsledku této kontroly. Zde je předložen podrobný návrh na provedení požadované změny, nebo je vysvětleno, proč nelze požadovanou změnu provést.
- Pokud lze změnu provést na základě výsledku přezkumu, smluvní strany se dohodnou na obsahu návrhu na provedení žádosti o změnu. Pokud bude dosaženo dohody, smlouva se změní. Pokud nedojde k dohodě, zůstane původní rozsah služeb.
- Dohodnuté termíny se odkládají, pokud a pokud jsou ovlivněny postupem změny, s přihlédnutím k délce přezkumu, odsouhlasení návrhu na změnu a, je-li to nutné, ke změnám, které mají být provedeny, plus přiměřené počáteční období. UBK bude zákazníka informovat o nových termínech.
- Pokud UBK požádá o změnu smluvního rozsahu služeb, oznámí to písemně zákazníkovi a předloží návrh na provedení.
Vydání, přijetí (převzetí)
- Na žádost UBK je zákazník rovněž povinen zveřejnit koncepty a průběžné výsledky za předpokladu, že je lze smysluplně posoudit.
- Žádosti o změnu po předání znamenají změnu služby.
Přístup k fondu elektronických projektů
- UBK provozuje elektronické projektové fondy, které jsou přístupné přes internet. Na požádání může zákazník obdržet individuální heslo, pomocí kterého je možný přístup k příslušnému projektovému nástroji. Zákazník nesmí sdělit heslo třetím stranám a musí si je pečlivě uchovávat, aby se zabránilo zneužití.
- Zákazník je povinen neprodleně informovat UBK o ztrátě hesla nebo o tom, že se o hesle dozvěděly neoprávněné třetí strany. Pokud zákazník neprokáže, že třetí strana použila přístup k projektovému nástroji bez jeho souhlasu, všechny důsledky přístupu budou připsány zákazníkovi.
Termíny
- UBK není odpovědná za zpoždění ve výkonu v důsledku okolností v oblasti odpovědnosti zákazníka (např. Neposkytnutí služeb spolupráce včas) a zásahu vyšší moci (např. Stávky, výluky, obecné narušení telekomunikací). Oprávňují UBK odložit poskytování dotčených služeb o dobu jejich trvání plus přiměřenou dobu zahájení činnosti. UBK oznámí zákazníkovi zpoždění ve výkonu z důvodu zásahu vyšší moci.
- Pokud uplatnění práv zákazníka předpokládá přiměřené prodloužení lhůty, jedná se o alespoň dva týdny.
Práva
- UBK zaručuje zákazníkovi právo, s výhradou podmínky, že sjednaná odměna za poskytnuté služby byla zaplacena v plné výši, právo využívat služby pro účely, na nichž je založena smlouva, ve smluvně dohodnutém rozsahu. Není-li dohodnuto jinak, je použití omezeno na území Spolkové republiky Německo.
- Pokud chce zákazník využívat díla navržená UBK zcela nebo zčásti nad rámec původně dohodnutého účelu nebo rozsahu, musí být předem dohodnuta samostatná smlouva o odměně, aby byla kompenzována užívací práva.
- Převod práv na užívání nebo udělování sublicencí je povolen, pouze pokud byl výslovně písemně dohodnut nebo vyplývá z účelu smlouvy.
- Bez zvláštního povolení není zákazník oprávněn měnit nebo upravovat poskytované služby. Změny a zpracování, které jsou nezbytné pro dosažení účelu smlouvy, jsou z tohoto vyloučeny.
- Zákazník je povinen pojmenovat UBK jako realizující agenturu s odkazem na domovskou stránku http://www.weloveit.software/ na dokončeném díle a jeho kopiích.
- Návrhy zákazníka nebo jeho další spolupráce nemají žádný vliv na výši odměny.
Doprava
- Pokud jsou práce nebo předměty, které patří k plnění smlouvy, odeslány na žádost zákazníka, přechází na zákazníka riziko při náhodném poškození nebo náhodném zhoršení kvality při předání zboží přepravci nebo speditérovi, nejpozději však při opuštění závodu nebo skladu. Tento přenos rizika je nezávislý na tom, zda se zásilka provádí z místa plnění.
- Pokud nebyla přepravní trasa a dopravní prostředky dohodnuty individuálně, může UBK zvolit nejvhodnější variantu pro přepravní trasu a dopravní prostředek. Při této volbě UBK zohlední snadno rozpoznatelné obavy zákazníka.
- Pokud zákazník požaduje speciální balení, musí nést výsledné dodatečné náklady.
Externí služby
- UBK obvykle objednává služby třetích stran nezbytné k provedení objednávky ve jménu a na účet zákazníka.
- Zákazník je povinen udělit UBK na vyžádání potřebné plné moci a doklady, na jejichž základě se plná moc uděluje.
Odměna
- Pokud byla sjednána pevná odměna, je UBK oprávněna fakturovat splátky za samostatné a samostatně použitelné části sjednané služby.
- U částky objednávky 10 000,00 EUR nebo více může UBK požádat zákazníka, aby provedl počáteční zálohu ve výši 30% z částky objednávky ihned po zadání objednávky. Od částky 20 000 EUR se zákazník zavazuje provést takovou zálohu, není-li dohodnuto jinak.
- Je-li odměna vyplácena podle investovaného času, platí platné sazby odměny UBK, není-li dohodnuto jinak. Ty je možno dostat k nahlédnutí na vyžádání. UBK vypočítává ceny služeb v poskytovaných osobních dnech. Den jedné osoby odpovídá osmi pracovním hodinám. Nejmenší fakturační jednotka je čtvrt hodiny.
- Veškerá smluvně dohodnutá odměna je bez obalů a přeprav a bez příslušné zákonné daně z obratu.
- Je-li odměna placena v závislosti na investovaném čase, nese náklady, výdaje a cestovní výdaje, které vznikly UBK při provádění objednávky, zákazník.
- Odhady nákladů UBK nejsou závazné s ohledem na následnou fakturaci, není-li dohodnuto jinak.
- Pokud je předvídatelné, že skutečné náklady přesáhnou odhadované náklady UBK písemně o více než 15%, UBK bude okamžitě informovat zákazníka.
- Fakturace se provádí zpětně na konci měsíce, pokud není smluvně dohodnuto jinak.
Platební podmínky, právo na zadržení, navýšení ceny
- Pokud není výslovně dohodnuto jinak, musí být všechny služby poskytovány v hotovosti a bez peněžní slevy do 14 dnů od data fakturace. Řešení problémů v oblasti příčin a důsledků zpoždění je upraveno příslušnými právními předpisy.
- Navýšení ceny na základě protinároků je povoleno pouze tehdy, jsou-li nesporné nebo právně prokázané. Kromě toho může zákazník požadovat kompenzaci za zadržení vyplývající z jeho smluvního práva z tohoto smluvního vztahu.
- Právo zákazníka na zadržení (části platby) je omezeno na tentýž smluvní vztah a v případě vad pouze ve výši trojnásobku nákladů nezbytných k odstranění vad. Zákazník může uplatnit své právo na zadržení z důvodu nesporných nebo zákonem stanovených nároků.
Záruční nároky
- V případě vadné dodávky má zákazník právo na následné plnění. UBK je povinna dle svého uvážení provést následné plnění ve formě nápravných opatření nebo dodání / výroby nového, bezchybného předmětu. V případě náhradní dodávky je zákazník povinen vadnou věc vrátit.
- Pokud se dodatečné plnění nezdaří, může se zákazník rozhodnout snížit cenu nebo odstoupit od smlouvy bez předchozího upozornění. To platí také v případě, že UBK odmítá doplňkové plnění nebo pokud je doplňkové plnění pro zákazníka nepřiměřené.
- Promlčecí lhůta pro reklamaci vad je jeden rok.
Ručení
- V případě úmyslného zavinění ručí UBK neomezeně. V případě hrubé nedbalosti a jednoduché nedbalosti v případě porušení základních smluvních závazků a uplatnění náhrady škody místo plnění je UBK odpovědná za obvykle vznikající, předvídatelnou škodu. Odpovědnost za lehkou nedbalost je jinak vyloučena.
- Odpovědnost vyplývající z převzetí záruky nebo rizika při nákupu, zpoždění, poškození zdraví, těla a zdraví podle zákona o odpovědnosti za škodu způsobenou výrobkem a závazných zákonných ustanovení zůstává nedotčena.
- Výše uvedená nařízení se vztahují také na osobní odpovědnost zaměstnanců, zástupců a pomocníků při plnění.
- Zákazník odpovídá podle právních předpisů.
Externí obsah
- UBK neodpovídá za materiály a obsah poskytnuté zákazníkem. UBK není povinna kontrolovat materiál a obsah z hlediska možného porušení zákona, ale včas upozorní zákazníka na všechna významná rizika, která mohou být snadno identifikována.
- V případě, že UBK používá materiály a obsah poskytnutý zákazníkem, je zákazník UBK neodpovědný za škody a nežalovatelný.
- Pokud UBK způsobí škodu v důsledku materiálů nebo obsahu zákazníka, je zákazník odpovědný vůči UBK za toto poškození.
- Zákazník je povinen nahradit UBK škodu (náklady, náhradu škody) vzniklou nesprávným nebo neodborným použitím (hackování, phishing, spam atd.) poskytovaných systémů.
Vlastnická výhrada
- Všechny poskytované služby zůstávají majetkem UBK, dokud nebudou úplně splněny všechny peněžní nároky UBK z obchodních vztahů se zákazníkem, a to i v případě, že byly za konkrétní službu provedeny platby.
- Zákazník musí neprodleně informovat UBK o všech donucovacích opatřeních ve věci.
Důvěrnost, reference
- Smluvní strany se dohodly na důvěrnosti, pokud jde o obsah a strukturu podmínek každé smlouvy, a o znalosti získané během jejího plnění.
- Důvěrnost platí i po ukončení smluvního vztahu.
- Pokud o to některá ze smluvních stran požádá, musí jí dokumenty, které jí byly předloženy, vrátit po ukončení smluvního vztahu, pokud druhá smluvní strana nemůže na tyto dokumentech uplatnit oprávněný zájem.
- Tiskové zprávy, informace atd., Ve kterých jedna smluvní strana odkazuje na druhou, jsou povoleny pouze po předchozím písemném schválení – také e-mailem. Bez ohledu na to může UBK pojmenovat zákazníka na svých webových stránkách nebo v jiných médiích jako referenčního zákazníka a reprodukovat a šířit služby jí poskytované jako součást své vlastní reklamy, jakož i veřejně je vystavovat a odkazovat na ně za účelem předvádění, pokud zákazník nemůže uplatnit opačný legitimní zájem .
- Zákazník je upozorněn, že nešifrované e-maily jsou otevřeným médiem. UBK nepřebírá žádnou odpovědnost za důvěrnost e-mailů. Na žádost zákazníka lze komunikaci provádět pomocí šifrovaných e-mailů.
Ochrana údajů
- UBK je oprávněna elektronicky ukládat údaje týkající se konkrétní objednávky a zpracovávat a používat tato data pro provozní účely v souladu se zákonnými ustanoveními.
- Zveřejňování informací třetím stranám je povoleno, pokud a v takovém případě, je-li to – například při registraci domén nebo podobně – předmětem smlouvy.
Závěrečná ustanovení
- Místo plnění je místo podnikání UBK s.r.o.
- Výhradním místem soudní příslušnosti pro všechny právní spory vzniklé přímo nebo nepřímo ze smluvního vztahu, jakož i jeho původ a účinnost je Plzeň. To platí také pro spory vyplývající z dokumentů, směnek a kontrol týkajících se smluvního vztahu. UBK má však právo podniknout právní kroky proti zákazníkovi u soudu v místě jehobydliště nebo podnikání.
- České právo se vztahuje na všechny právní záležitosti vyplývající z objednávky a jejího provedení, s vyloučením Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží.
- Pokud by jedno nebo více jednotlivých ustanovení těchto podmínek bylo z jakéhokoli důvodu neúčinné, nemá to vliv na platnost zbývajících ustanovení. Pokud mají tyto VOP mezery, měly by být vyplněny nařízením, které zohledňuje ekonomický účel smlouvy.